All Languages    |   EN   SV   IS   RU   RO   FR   IT   SK   NL   PT   HU   FI   ES   LA   BG   HR   NO   CS   DA   TR   PL   EO   SR   EL   BS   |   FR   SK   IS   HU   ES   NL   PL   RU   NO   SV   SQ   IT   FI   DA   CS   PT   HR   RO   BG   |   more ...

Dicţionar german-român

Online Dictionary Romanian-German: Enter keyword here!
  äöüß...
  Options | Tips | FAQ | Abbreviations

LoginSign Up
Home|About/Extras|Vocab Trainer|Subjects|Users|Forum|Contribute!
Übersetzungsforum Deutsch-Rumänisch

Report Spam

Use this page to report the forum entry below as spam. The text of the entry will be hidden automatically as soon as three registered users reported it. In case an entry was marked as spam erroneously you can also vote against it, so the amount of spam votes needed is increased by one.

Is this an unwanted entry (spam)?
You have to be logged in as a registered user to be able to vote. This measure should avoid possible abuse of this function. Login | Sign Up

Answer:
by Lesen (RO), 2022-02-20, 12:46  like dislike  Spam?  
für timp de așteptare habe in DWDS eine Definition gefunden, ist auf Deutsch aber sollte auch für Rumänisch passen. Die Pluralform timpi de așteptare wird meistens für die Wartezeit/Wartezeiten an der Grenze verwendet. Ich glaube DWDS c) passt auch gut, ohne nach so vielen Quellen zu suchen.
https://www.dwds.de/wb/Wartezeit
man könnte spekulieren und sagen timp de așteptare gehört sowohl zu II als auch zu IV
Wenn es sich nur um eine Person handelt, spricht man nur von einer Handlung, da wäre kein Plural notwendig - timp de așteptare s.n.

Wenn es sich um mehrere Personen handelt, spricht man von einer Phase und dann wäre timp de așteptare ein Moment aus einer ganzen Handlung. timp de așteptare s.m. pl. timpi de așteptare
Nu doar la punctele de trecere a frontierei din județul nostru este „marcaj roșu”, ci și la trecerea frontierei prin județul Timiș. La PTF Cenad (Timiș) figurează cu 80 de minute ca timpi de așteptare .
În schimb în județul Bihor, situația este cu mult mai bună, marcajul pe harta Poliției de Frontieră fiind „pe verde” , estimându-se un timp de așteptare de doar 10 minute.

Ich würde beim Wort timp Dex als Hauptquelle nehmen und die doppelte Markierung behalten, es gibt Beispiele für beide Pluralformen (auch beim II und auch beim IV), es wäre gut zu wissen auch was Rumänischlehrer zur Pluralbildung von timp meinen. Ich werde jemanden fragen und vielleicht hilft das auch.
back to top | home© 2002 - 2022 Paul Hemetsberger | contact / privacy
Romanian-German online dictionary (Dicţionar german-român) developed to help you share your knowledge with others. More information
Links to this dictionary or to single translations are very welcome! Questions and Answers
Advertisement